Blogarchief

woensdag 20 november 2013

Wij hoeven ons geen zorgen te maken, want Hij zorgt voor ons.

Enkele weken geleden hadden we een dag waarin we met enkele vrouwen spraken over de Heilige Geest, wie de Heilige Geest voor ons was en werden enkele dingen uitgelegd, die in mijn geval, best handig waren om te weten.
Na afloop mochten we allemaal een hart kiezen.
Ik heb toen het hart gepakt wat hieronder bijgevoegd staat.
Het was niet een "ow die vind ik mooi" of een "ik pak zomaar iets".
Op een of andere manier herinnerde dit hart mij, mede door de vogels op hun tak, aan de belofte van God dat Hij voor ons zou zorgen.
De zorgen die ik heb, de vragen die ik mij afvraag, het juk dat ik soms op mijn schouders voel; in Gods ogen zijn ze niet belangrijk genoeg om niet op Hem te kunnen vertrouwen.
Hij zorgt voor ons, op momenten dat alles redelijk soepeltjes verloopt en op momenten dat het leven zwaar en moeilijk voor je is.
Door het ophangen van dit hartje en het regelmatig kunnen kijken naar dit hart hoop ik dat ik mijzelf kan blijven herinneren aan de belofte die God deed in Mattheüs dat Hij zou zorgen voor ons.
Matteüs 6:24-34 zegt hierover:
Geen valse zorgen:
‘Niemand kan twee heren dienen: of hij heeft een hekel aan de een en is op de ander zeer gesteld, of hij draagt de een op handen en minacht de ander. U kunt God en het geld niet tegelijk dienen. Daarom zeg ik u: maak u geen zorgen over het eten en drinken dat u nodig hebt om te leven, en over de kleren voor uw lichaam. Is het leven niet belangrijker dan voedsel, en het lichaam niet belangrijker dan kleding? Kijk eens naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet, ze maaien niet en slaan geen voorraden op in schuren. Uw hemelse Vader zorgt dat ze te eten krijgen. En bent u niet veel meer waard dan de vogels? Trouwens, wie van u kan door al zijn zorgen zijn leven ook maar een klein stukje verlengen? En waarom maakt u zich zorgen over kleding? Let eens op hoe de veldbloemen groeien: ze werken niet en spinnen niet. Maar ik zeg u: zelfs Salomo was in zijn staatsiegewaad niet zo mooi gekleed als een van deze bloemen. Zo mooi kleedt God het gras, dat vandaag nog op het veld staat en morgen al in de oven wordt gegooid. Zou God u dan niet nog veel beter kleden? Wat is uw geloof toch klein! Wees niet zo bezorgd, zeg niet: Wat moeten we eten of wat moeten we drinken of waarmee moeten we ons kleden? Want naar dat alles vragen de heidenen! Uw hemelse Vader weet dat u dat allemaal nodig hebt. Zoek eerst Gods koninkrijk en zijn gerechtigheid, dan krijgt u al het andere erbij. Maak u dus geen zorgen over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.’

2 opmerkingen:

  1. Graag gedaan Elizabeth!
    Ik had het zelf ook nodig toen ik het kreeg.
    Onze Vader weet wanneer Zijn kinderen iets van Hem nodig hebben en Hij geeft het hen.

    BeantwoordenVerwijderen