Blogarchief

zaterdag 30 maart 2013

Lengte van de rok

Deze foto is een project dat een 18 jarig meisje maakte voor school.
Ze groeide op in een slechte buurt en kwam op dit idee naar aanleiding van het zien van en maatbeker.
Wat ik hieraan mooi vind is dat ze in dit project aangeeft wat volgens de normen en waarden van de omgeving gezegd wordt over de lengte van haar rok in relatie tot wie zij is, maar dat zij dit eigenlijk onderuit wil halen.
Want, zijn wij werkelijk dat wat de lengte van onze rok aangeeft? 


Bronvermelding

2 opmerkingen:

  1. Interessant. Ik moet wel lachen om wat ik dan ben ... ( qua streepje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het idee Jedidja.
    Ik ben binnenshuis soms "erom aan het vragen" of "ondeugend", buitenshuis ben ik áls ik dan al een rok of jurk draag echter heeeeeeeel ver onder het "matronenachtig" aan het uitkomen.
    Ik voel mij niet prettig in een jurk of rok en zal dit niet snel aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen