Blogarchief

vrijdag 2 november 2012

Wie ik ben in Christus



Ik ben geaccepteerd in Christus:
Ik ben een kind van God. (Johannes 1:12 en Galaten 3:26)
Ik ben een vriend van Christus. (Johannes 15:15)
Ik ben rechtvaardig verklaard. (Romeinen 5:1)
Ik ben verbonden met de Heer, één van geest met Hem. (1 Korintiërs 6:17) 
Ik ben gekocht en betaald. Ik behoor God toe. (1 Korintiërs 6:19-20)
Ik ben onderdeel van het lichaam van Christus. (1 Korintiërs 12:27)
Ik ben een heilige. (Efeziërs 1:1)
Ik ben aangenomen als kind van God. (Efeziërs 1:5) 
Ik ben verlost en al mijn zonden zijn vergeven. (Kolossenzen 1:14)
Ik ben volmaakt in Christus. (Kolossenzen 2:10)

Ik ben geborgen in Christus:
Ik ben voor vrij van veroordeling. (Romeinen 8:1-2)
Ik ben verzekerd dat alle dingen meewerken ten goede. (Romeinen 8:28 )
Ik ben vrij van elke veroordelende aanklacht tegen mij. (Romeinen 8:31-34)
Ik kan niet meer gescheiden worden van de liefde van God. (Romeinen 8:35-39)
Ik ben bevestigd, gezalfd en verzegeld door God. (2 Korintiërs 1:21-22)
Ik ben met Christus verborgen in God. (Kolossenzen 3:3)
Ik ben er zeker van dat God het goede werk dat Hij in mij begonnen is ook zal afmaken. (Filippenzen 1:6)
Ik ben een burger van de hemel. (Filippenzen 3:20)
Ik heb geen geest van lafhartigheid, maar van kracht, liefde en rust. (2 Timoteüs 1:7)
Ik ontvang genade en barmhartigheid wanneer ik dit nodig heb. (Hebreeën 4:16)
Ik ben uit God geboren en de duivel heeft geen macht over mij. (1 Johannes 5:18)
  
Ik ben belangrijk in Christus:
Ik ben het zout der aarde en het licht van de wereld. (Matteüs 5:13-14)
Ik ben een rank aan de ware wijnstok, kanaal van Zijn leven. (Johannes 15:1 & 5)
Ik ben uitgekozen en aangewezen om vrucht te dragen. (Johannes 15:16)
Ik ben een persoonlijke getuige van Christus. (Handelingen 1:8)
Ik ben Gods tempel. (1 Korintiërs 3:16)
Ik ben een kanaal voor Gods verzoening in Christus. (2 Korintiërs 5:17-21)
Ik ben medearbeider naast God . (2 Korintiërs 6:1)
Ik ben met Christus gezeten in de hemelse gewesten.  (Efeziërs 2:6)
Ik ben Gods maaksel.  (Efeziërs 2:10)
Ik mag met vrij en vertrouwen tot God naderen. (Efeziërs 3:12)
Ik vermag alle dingen door Christus die mij kracht geeft. ( Filippenzen 4:13)

2 opmerkingen:

  1. Zo waar Yvonne!
    Welkom trouwens.

    Ik gebruik deze tekst vaak als reminder in mijn dagelijkse leven als ik mij weer waardeloos voel, mij ongewenst of schuldig voel en niet meer weet wie ik ben anders dan hetgeen God in Zijn woord laat zien.
    In God zijn wij meer dan overwinaars en Zijn woord herinnert mij eraan wat Jezus voor ons gedaan heeft, wie wij zijn in Hem en wie Hij is.

    BeantwoordenVerwijderen